dimecres, 25 de maig del 2011

UN ALTRE DEFENSOR



Per entendre una mica més l’Evangeli d’aquest sisè diumenge de Pasqua l’hem de situar en el seu context; Jesús s’acomiada dels deixebles en l’últim Sopar, abans de la seva Passió, Mort i Resurrecció. Jesús els diu que se’n va però els promet un altre Defensor, que sabem que és l’Esperit Sant. L’Esperit Sant farà amb els deixebles el que Jesús ha fet fins aquell moment: guiar-los, il•luminar-los, ajudar-los, consolar-los, estimular-los, animar-los... Jesús se’n va però els assegura que tornarà: tornarà a estar amb ells, encara que d’una forma nova i diferent; el captaran vivent i present des de la fe.
“Aquell dia sabreu que jo estic en el meu Pare, i vosaltres en mi, i jo en vosaltres”. Per la fe sabem que Jesús ressuscitat està amb el Pare, i també en nosaltres. Perquè aquesta fe sigui cada vegada més madura i plena de convicció hem de “guardar els seus manaments”: acollir l’Evangeli, reflexionar-lo i viure’l. I no com una tasca feixuga o imposada, sinó com a resposta prompte i joiosa a la invitació que ens fa el mateix Jesús: “Si m’estimeu...”
Que aquests dies que falten per acabar el temps pasqual ens ajudin a anar reconeixent i valorant del do de l’Esperit Sant dins de nosaltres, per tal que puguem celebrar-ho amb goig el diumenge de Pentecosta que ja es va apropant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada