dijous, 17 de març del 2011

DALT UNA MUNTANYA ALTA


En aquest segon diumenge de Quaresma l’Església ens presenta el text de la Transfiguració.
Jesús havia anunciat als seus deixebles que caminava cap a Jerusalem, cap a la Passió i Creu, i aquests s’havien esglaiat. En aquest marc Jesús pren Pere, Jaume i Joan i se’ls emporta “dalt una muntanya alta”. Jesús s’enduu els tres deixebles en un lloc solitari, silenciós perquè només en un clima de pregària i oració el podran captar transfigurat. L’oració personal és el camí per conèixer vivencialment Jesús.
Les paraules del Pare no anaven adreçades només a Pere, Jaume i Joan, sinó també a tots nosaltres que avui llegim o escoltem l’evangeli. També a cadascun de nosaltres ens diu: “Aquest és el meu Fill, el meu estimat, en qui m’he complagut; escolteu-lo”.
“Aquest és el meu Fill, el meu estimat”
: aquest és el qui sempre fa la meva voluntat, el qui estima i perdona incansablement, el qui encoratja i anima...
“Escolteu-lo”: escolta’l perquè et portarà pel camí de la pau, de la donació i del servei, de la vida, de la joia... Escolta’l i deixa’t guiar per ell.
Amb aquest ànim, anem avançant amb joia pel camí de la Quaresma.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada