dijous, 25 de febrer del 2010

"AQUEST ÉS EL MEU FILL, ESCOLTEU-LO"

En aquest segon diumenge de Quaresma l’Església ens presenta el text evangèlic de la Transfiguració de Jesús.
Jesús havia anunciat als seus deixebles que caminava cap a Jerusalem, cap a la Passió i la Creu, i aquests s’havien esfereït. En aquest marc Jesús pren Pere, Jaume i Joan i se’ls emporta “a la muntanya”. Jesús s’enduu els tres deixebles cap a un lloc solitari i silenciós perquè només en un clima de pregària i de silenci el podran experimentar transfigurat. L’oració personal és el camí per conèixer vivencialment Jesús.
Les paraules del Pare no anaven adreçades només a Pere, Jaume i Joan, sinó també a tots nosaltres que avui llegim o escoltem l’evangeli. També a cadascun de nosaltres ens diu: “Aquest és el meu Fill, el meu elegit; escolteu-lo”.
“Aquest és el meu Fill, el meu elegit”, és a dir: “aquest és el qui sempre fa la meva voluntat, el qui estima i perdona incansablement, el qui encoratja i anima, el qui està sempre al teu costat...”
“Escolteu-lo”: “escolta’l perquè et portarà pel camí de la pau, de la donació i del servei, de la vida, de la joia... Escolta’l i deixa’t guiar per ell”.

Seguim caminant cap a la Pasqua sabent que Jesús ens va al davant i que ens precedeix en el nostre camí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada